Piotrków TrybunalskiWydarzenia

Pociąg jechał pomimo otwartych rogatek – AKTUALIZACJA

„Czy musi dojść do kolejnej tragedii by PKP PLK zrobiło coś konkretnego w sprawie przejazdu kolejowego na Moryca ?”, „Czy potrzebna jest śmierć następnej osoby ?” – to głosy internautów po opublikowaniu kolejnego filmu nagranego na przejeździe kolejowym na ulicy Moryca w Piotrkowie.

Na nagraniu widać, jak przez przejazd, pomimo podniesionych rogatek i braku sygnałów świetlnych i dźwiękowych przejeżdża pociąg. Materiał nagrano w czwartek (25.04) około godziny 19-tej.

W tej sprawie wysłaliśmy zapytanie do PKP PLK. Karol Jakubowski z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych napisał:


Wczoraj przed przejazdem kolejowo-drogowym na ulicy Moryca zepsuł się pociąg towarowy. Skład zdążył uruchomić urządzenia na przejeździe – rogatki się zamknęły. Na czas naprawy wagonu dyżurny ruchu zgodnie z procedurami otworzył rogatki, aby nie blokować ruchu samochodów przejeżdżających przez tory. Po 15 minutach, po naprawie pociągu towarowego skład ruszył w dalszą trasę. Przed zbliżeniem się do przejazdu maszynista podawał wielokrotne sygnały „baczność” a sam skład przejeżdżał przez przejazd z prędkością 20 km/h.

Po przejechaniu sytuacja na przejeździe wróciła do normy. Urządzenia są sprawne.

Każdy świadek awarii na przejeździe może to zgłosić do PLK korzystając z żółtych naklejek. W ubiegłym roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wprowadziły nowe narzędzie podnoszące poziom bezpieczeństwa na kolei. Na 14 tysiącach przejazdów umieszczono specjalne żółte naklejki ułatwiające kierowcom identyfikację przejazdu, przy którym się znajdują. Na każdej z nich są trzy podstawowe dane: indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu kolejowo-drogowego, numer alarmowy 112 oraz numery „awaryjne”. W przypadku zagrożenia życia na terenie kolejowym i po połączeniu z numerem 112, kierowca podaje indywidualny numer identyfikacyjny z żółtej naklejki. Operator numeru 112 powiadamia – specjalnie stworzonym łączem – służby PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., które w przypadku zagrożenia mogą wydać polecenie wstrzymania ruchu pociągów na danej linii.
#ŻółtaNaklejkaPLK jest umieszczona na wewnętrznej stronie krzyża św. Andrzeja lub na cokole rogatki. Tylko w 2018 r. z danych z naklejki skorzystano 417 razy. W kilku przypadkach informacja na 112 zapobiegła wypadkom.

Wyjaśnił Karol Jakubowski z PKP PLK.

0 0 vote
Article Rating

Powiązane artykuły

Subskrybuj
Powiadom o
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Anonimowo
Anonimowo
26 kwietnia, 2019 14:14

pociąg był uszkodzony i przejechał z prędkością do 20 km/h , ten przejazd (kat B) to najbezpieczniejszy przejazd chciałbym aby takie przejazdy były na całej linii kolejowej . Na tym przejeździe praktycznie nie występują usterki

Czytelnik
Czytelnik
Reply to  Anonimowo
27 kwietnia, 2019 13:27

Ok jak stał to niech przejazd będzie otwarty, ale jak tylko ruszył powinni go zamknąć. Lepiej dmuchać na zimne.

Sprawdź także
Close
Back to top button
2
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x