Piotrków TrybunalskiWażne wiadomościWydarzenia

Krok bliżej do połączenia kolejowego Piotrków-Bełchatów

Wkrótce dowiemy się, jak przebiegnie nowa linia kolejowa od „Węglówki” w stronę Wielunia oraz w jaki sposób zmodernizować trasy Tomaszów – Opoczno – Skarżysko Kamienna i Piotrków – Bełchatów z wydłużeniem do Bogumiłowa. Rozstrzygnięte zostały przetargi na opracowanie studiów planistyczno-prognostycznych na realizację wszystkich trzech projektów zgłoszonych przez województwo do programu Kolej PLUS – informuje Urząd Marszałkowski.

Oferty złożyły trzy firmy. Najwięcej punktów w oparciu o przyjęte kryteria wyboru (cena była tylko jednym z ich elementów) otrzymało Polsko – Hiszpańskie Konsorcjum firm IDOM. Wszystkie dokumentacje studialne wykona łącznie za 6,3 mln zł. Dokumentacje będą współfinansowane przez Województwo Świętokrzyskie, Miasto Bełchatów, Gminę Kleszczów i Gminę Wieluń.

Celem studium będzie wypracowanie koncepcji, która będzie stanowić podstawę do dalszej realizacji projektu w tym dokumentacji niezbędnej do budowy połączenia kolejowego. Powinno zawierać m.in. prognozy ruchu; oszacowanie kosztów dla różnych wariantów infrastruktury, ocenę wpływu projektu na usprawnienie połączenia danego miasta z miastem wojewódzkim. Studium będzie stanowić podstawę opracowania przez PKP PLK studium projektowo-technicznego.

Przypomnijmy, że województwo łódzkie zgłosiło do programu Kolej PLUS trzy projekty:

  1. „Modernizacja i elektryfikacja linii kolejowej nr 24 na odcinku Piotrków Trybunalski – Bełchatów z wydłużeniem do Bogumiłowa”, gdzie długość modernizowanej linii to 34,3 km, a budowanej – ok. 7,2 km;
  2. „Budowa linii łączącej linię kolejową nr 131 (Chorzew Siemkowice) z linią kolejową nr 181 (Wieluń)”. W ten sposób Wieluń uzyska połączenie z Magistralą Węglową, a w konsekwencji łatwiejsze połączenie z Łodzią. Długość planowanej do wybudowania linii to ok. 30 km;
  3. „Modernizacja i elektryfikacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko Kamienna”. Jest to projekt realizowany wspólnie z Województwem Świętokrzyskim, a długość modernizowanej linii to ok. 88 km. Pozwoli on na połączenie z Łodzią m.in. Opoczna i Kielc.

Pierwsze dwa projekty przewidują realizację i zakończenie robót do 2028 roku, natomiast trzeci zakłada wykonanie dokumentacji projektowo-budowlanej wraz z pozyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych.

5 4 votes
Oceń temat artykułu
reklama
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Polecamy

Back to top button
0
Would love your thoughts, please comment.x

Ej! Odblokuj nas :)

Wykryliśmy, że używasz wtyczki typu AdBlock i blokujesz nasze reklamy. Prosimy, odblokuj nas!