W Zjednoczonych Emiratach Arabskich trwają prestiżowe Abu Dhabi International Food Exhibition (ADIFE) – jedne z najważniejszych targów spożywczych w regionie Bliskiego Wschodu. To globalne święto smaków przyciąga wystawców i kupców z całego świata, a w tym gronie nie brakuje polskiej reprezentacji, w tym przedsiębiorców z Piotrkowa Trybunalskiego i z innych części województwa łódzkiego.
Misja gospodarcza z Łódzkiego to szansa na zaprezentowanie rodzimych, często unikatowych produktów na niezwykle chłonnym i dynamicznym rynku arabskim. Wśród specjałów, które mają szansę podbić podniebienia mieszkańców Emiratów, jest tradycyjny, regionalny napój z Piotrkowa Trybunalskiego: Jałowiec, produkowany przez browar rzemieślniczy Jan Olbracht we współpracy z firmą Duninex Tomasza Sakrajdy. Choć browar jest znany głównie z piwa, to właśnie bezalkoholowy, naturalnie fermentowany napój na bazie jagód jałowca ma szansę stać się ambasadorem polskiego smaku na Półwyspie Arabskim.
Jałowiec to napój o długiej historii, ceniony za swoje orzeźwiające właściwości i charakterystyczny, korzenny aromat. Jego obecność na arabskich targach, to śmiały krok w kierunku internacjonalizacji regionalnego produktu. Czy egzotyczny dla arabskiego podniebienia, słodko-kwaśny smak, przełamany jałowcową nutą, spotka się z uznaniem szejków i smakoszy z Abu Zabi? Odpowiedź na to pytanie poznamy zapewne po targach.
Oprócz Jałowca, firma z Piotrkowa, na targach prezentuje wszystkie swoje produkty bezalkoholowe.
Misja gospodarcza realizowana w ramach projektu pn. „Kierunek Azja – współfinansowanego w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027.
















Polecamy