Wyszukiwarka Google to dziś pierwsze źródło informacji dla większości użytkowników. Niezależnie od tego, czy ktoś szuka porady, produktu czy konkretnej usługi, najczęściej zaczyna od wpisania zapytania w Google. I to właśnie treści, które znajdzie w wynikach, w ogromnym stopniu wpływają na jego decyzje. Dlatego odpowiednio zaplanowany content jest jednym z filarów skutecznego SEO.
Treści, które odpowiadają na realne potrzeby użytkowników
Pierwszym i najważniejszym kryterium, które decyduje o skuteczności tekstu w SEO, jest jego użyteczność. Google premiuje treści, które jasno odpowiadają na zapytania użytkowników, rozwiązują ich problemy i zawierają konkretną, wartościową wiedzę.
Owszem, tak jak kilkanaście lat temu, niezbędne są odpowiednio dobrane frazy kluczowe. Jednak nie chodzi już tylko o to, by pisać pod algorytm, ale by realnie pomagać odbiorcy. W praktyce oznacza to np. tworzenie poradników podpartych doświadczeniami, recenzji zawierającymi własne opinie czy artykułów bazujących na danych.
Jeśli prowadzisz działalność w takim mieście jak Piotrków Trybunalski, warto tworzyć treści lokalne – np. „Najlepszy fryzjer w Piotrkowie Trybunalskim – jak wybrać. Takie teksty nie tylko pozycjonują, ale też budują widoczność na zapytania lokalne, które często mają wysoką konwersję.
Więcej o lokalnym SEO: https://semcore.pl/pozycjonowanie-piotrkow-trybunalski/.
Czy dłuższe treści nadal mają przewagę?
Choć trendy internetowe często premiują krótkie formy (szczególnie w mediach społecznościowych), to w kontekście SEO dłuższe i merytoryczne artykuły nadal sprawdzają się najlepiej. Google uznaje takie treści za bardziej kompletne, a użytkownicy – za bardziej godne zaufania.
Optymalna długość? Zwykle to kilka tysięcy znaków ze spacjami (zzs), choć ważniejsza od objętości jest jakość i struktura tekstu: nagłówki, akapity, wypunktowania, linki wewnętrzne i zewnętrzne, a także naturalne rozmieszczenie słów kluczowych.
Ponadto Google coraz mocniej promuje treści zgodne z zasadami E-E-A-T, czyli: Experience, Expertise, Authoritativeness, Trust. W praktyce oznacza to, że warto tworzyć:
- artykuły eksperckie,
- treści oparte na danych (np. statystyki, wyniki badań),
- teksty zawierające wypowiedzi specjalistów,
- opisy doświadczeń (np. case studies, recenzje, historie klientów).
Tego rodzaju treści są postrzegane jako bardziej wiarygodne, a przez to chętniej klikane i udostępniane.
Równie ważna jest aktualność. Stare, nieaktualne wpisy mogą tracić na wartości w oczach Google. Dlatego regularne odświeżanie już istniejącego contentu to obowiązkowy element długofalowej strategii SEO.
Semcore – strategia treści oparta na skuteczności
Tworzenie skutecznych treści SEO to proces, który wymaga nie tylko lekkiego pióra, ale też strategicznego podejścia. Dlatego wiele firm (również tych działających lokalnie, np. w Piotrkowie Trybunalskim) korzysta z pomocy doświadczonych agencji.
Jedną z nich jest Semcore – poznańska agencja specjalizująca się w łączeniu pozycjonowania z UX i content marketingiem. Dzięki analizie intencji użytkowników, dokładnej optymalizacji i umiejętnemu planowaniu treści, Semcore pomaga firmom zwiększyć widoczność, ruch i realną liczbę zapytań. Zapoznaj się z ich ofertą na stronie https://semcore.pl/pozycjonowanie/.


Polecamy